tiistai 22. marraskuuta 2016

LÄHTEÄ VAIKO JÄÄDÄ?

Pitkä blogihiljaisuus..mitä täällä on sillä aikaa tapahtunut? Ollaan sairasteltu, välillä parannuttu, käyty kaverisynttäreillä ja saatu sieltä uusia ystäviä, sitten taas sairasteltu uudelleen, mutta kaikin puolin hyvin täällä silti menee! :)

Eilen aamulla mun piti olla muutaman viikon tauon jälkeen koululla taas opiskelemassa, no enpäs ollut koululla vaan lääkärissä, jonottamassa kymmenen muun ihmisen kanssa. Kuopus alkoi itkeä taas korvakipua, joten nyt parannellaan sitä kotona ja minä missaan taas tämän viikon opinnot. Joku voi siellä miettiä että miksi ihmeessä olen koko viikon pois kursseilta jos lapsi on vain muutaman päivän sairas, syy siihen on se että meillä on joka perjantaina tentti kyseisen viikon opinnoista. Ja nyt kun olen päässyt levelin vaikeammalle luokalle opiskelemaan niin kirjallisen tentin lisäksi meillä on myös suullinen testi, eikä se tule olemaan helppo minulle, tarvitsen siis kaiken mahdollisen opin minkä vain voin saada. Lääkäriasiaan palatakseni, kuulin yhdeltä ulkomaiselta ystävältäni että täällä on mahdollista saada lastenlääkäri myös kotiin, kuullostaa todella hyvältä systeemiltä kun ei tarvitse lähteä sairaan lapsen kanssa jonottamaan mihinkään ja hinta tästä on vain naurettavat 15e per käynti.

Nyt kun on ollut enemmän aikaa, niin olen katsellut saaren asuntotarjontaa vähän uudella silmällä, haaveena olisi löytää kelpo asunto läheltä koulua. Vaatimustaso asunnon suhteen on hieman laskenut, kun olen kuullut millaisia vuokria täällä muut asunnoistaan maksavat, voisimme nimittäin säästää ihan mukava summa rahaa jos asuisimme vähän vanhemmassa asunnossa. Toisaalta, kaikki on toiminut loistavasti nykyisten vuokranantajien kanssa, pidämme nykyisestä asunnosta ja asuinalue on rauhallinen, joten lähteä vaiko jäädä? Katsotaan nyt mitä meille tarjotaan, kokonaisuus ratkaisee. Olen vähän kuullut että täällä on asuntojen vuokrissa eri hinnat paikallisille ja muualta tulleille, en tiedä sitten onko asia tosiaan näin mutta voisin kyllä helposti uskoa sen.


Varasin muuten joku aika sitten lentoliput Suomeen ja arvatkaa vain kuinka paljon odotan että pääsen viettämään aikaa perheen ja ystävien kanssa siellä, ihanaa! <3




Viime viikolla kävin kirpparilla kuvaamassa ja laittamassa joulua.


- Liisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti